Vytvorenie úspešnej Facebook stránky

Vytvorenie stránky úspešnej stránky na Facebooku je porovnateľné s vytvorením úspešnej klasickej web stránky. Stránky na Facebooku sú určené predovšetkým firmám, pretože sa dajú pridať údaje o parkovaní, otváracích hodinách…, alebo pre pokročilejších aj programovanie vlastných aplikácii jazykom fbml. Nič ale nebráni tomu, aby ste si stránku vytvorili len tak zo srandy a publikovali na nej, čo len chcete. Tento článok bude o tom ako zvoliť názov stránky, aku ju spravovať a čoho sa vyvarovať pri jej správe. Ja som vytvoril stránku, ktorá má takmer 25 000 užívateľov pričom toto číslo dosiahla v relatívne krátkom čase a ich počet neustále stúpa.

Názov
Popularita stránky na Facebooku stojí a padá na jej názve. Len sa pozrite do svojho profilu aké všemožné názvy stránok existujú. Spravidla platí, že čím „uletenejší“ názov tým vyššia popularita. Preto máme stránky, ktoré majú v nadpise spôsob akým sa spí, rôzne škodoradostné názvy, ale aj názvy ktoré sú citátmi so známych filmov a mnohé iné.

Názov musí byť taký, aby bolo z neho okamžite zrejmé, prečo by som ju mal označiť „Páči sa mi to“. V prípade propagácie web stránok si zvoľte názov domény. Asi ťažko pochodíte s názvom firmy, pokiaľ vaša firma nie je známa. Preto je lepšie zvoliť názov tak aby „maskoval“ predmet činnosti vašej firmy. Napr. ak predávate posteľnú bielize?, názov stránky „Milujem vankúšové vojny“ bude určite väčším ťahákom ako názov spoločnosti. A takto by sa dalo pokračovať donekonečna. Odporúčam v popise stránky uviesť názov firmy, sídlo…, aby ste ľudí zbytočne neuviedli do omylu, čo by mohlo poškodiť vaše dobré meno.

Správa stránky
Statusy k veci a nie každý de? 10. Tak by sa dala v stručnosti charakterizovať správa Facebook stránky. Podľa statusov sa dá veľmi ľahko zistiť, kto danú stránku spravuje, preto si dajte pozor, čo v nich posielate. Pokiaľ sa autor stránky zmôže len na nejaké smajlíky alebo priblblé reči, tak je to buď dieťa, alebo niekto, kto nie je veľmi chytrý a solídnych fanúšikov nebude mať veľa (i keď vieme svoje…). Pokiaľ však pridávate odkazy, alebo informácie, ktoré majú akú-takú hodnotu pre fanúšika, máte vyhraté a fanúšikovia budú len pribúdať.

Osobne si myslím, že 3-4 statusy, odkazy… za týžde? stačia na udržanie a nárast fanúšikov. Ak budete posielať veľa statusov, odkazov, tak vás niektorí fanúšikovia budú mať za spamera a stránku opustia-a väčšinou sú to zdatnejší a tým pádom užitočnejší užívatelia, ktorí môžu prilákať ďalších fanúšikov.

Je tu možnosť aj propagácie stránky pomocou reklamy, pričom sa za relatívne málo pe?azí dá stránka spropagovať a naozaj kvalitne zacieliť a tak prekonať počiatočné „hluché“ obdobie pri založení stránky a mať hneď dosť fanúšikov. Reklama na FB je ale parketa na viacero článkov.

Povolenie/nepovolenie možnosti fanúšikov posielať na stránku ich odkazy, fotky, statusy, musíte zvážiť a záleží to len na vás. Ak im to povolíte, sem-tam si stránku skontrolujte či tam niekto neposlal nadávky, alebo si robí reklamu napr. na svoju stránku/skupinu.

Na čo si dať pozor
Táto časť bude v odrážkach pre lepšiu prehľadnosť

– nespamujte
– posielajte odkazy/statusy k veci
– dajte si pozor aj na to, koho odkaz na stránku/skupinu zverejníte
– sem-tam skontrolujte, či niekto neposiela na stránku nerelevantný obsah
– odporúčam zmazávať komentáre, v ktorých dochádza k hádkam, nadávkam atď…

Záver
Stránka na Facebooku je vynikajúci marketingový nástroj (v prípade komerčného využitia) pokiaľ sa používa v rozumných medziach. Pri dobrom názve a kvalitnej správe budete mať v rukách nástroj, ktorý môže významným spôsobom ovplyvniť vašu spoločnosť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *