T-Mobile dělá machry…

 T-Mobile Logo …a hajzl mají na chodbě. Lepší nadpis ako citáciu z filmu Dědictví aneb kurvahošigutntag si tento článok ani nemohol zaslúžiť. A prečo som zvolil taký nadpis? Čitajte ďalej a dozviete sa.

Rozhodol som sa kúpiť nový mobil, keďže používam (asi 6 rokov) „historický“ kus Siemens M50 (áno vidíte správne). Naviac mobil má niečo s reproduktorom, ktorý pri telefonovaní znie, ako keby mi volal kapitán ponorky z Beringovho mora ;-). Rozhodnutie padlo na Sony Ericsson M600i, páči sa mi jeho dizajn, funkcie a to, že nie prečačkaný všelijakými blbosťami a nemá foťák s trápnou malou „šošovkou“.

Po zrelom uvážení padlo rozhodnutie kúpiť mobil v T-Mobile a nie cez internet, vzhľadom na možné komplikácie so zárukou, atď. Tak som sa vybral do T-Mobilu v Max-e. Slečna za pultom mi po mojej požiadavke odvetila, že daný typ nemajú a že nevie kedy im prídu. To by nebolo nič hrozné, keby ma nedorazila odpoveďou na moju ďalšiu otázku.

Ja hovorím: “ A nemohla by ste sa spýtať, či tento telefón majú v T-Mobile „pod bránou“ (ďalšia pobočka v TN)?
Slečna odpovedá: “ Bohužiaľ, mi spolu nekomunikujeme.“
Ja som si pomyslel: „Tak choďte …“ to sem radšej ani nebudem písať.

Keďže som ten mobil chcel mať v ten de? doma, vybral som sa na námestie do druhej pobočky. Stlačil som tlačidlo na časenkovači vybral časenku a čakal. Asi za 30 sekúnd už bola jedna slečna voľná a rozsvietilo sa nad ?ou moje číslo. Naprešoval som sa medzi barovú stoličku a pult.

Slečna: „Dobrý de?, ako vám môžem pomôcť?“
Ja: „Mám záujem o mobil SE M600i“
Slečna: “ Aký program používate?“
Ja: „Easy“
Slečna: “ Čiže prechádzate na paušál alebo na program fix“
Ja: “ Nie, chcem ten mobil kúpiť za hotové“
Slečna: “ Bohužiaľ tento mobil momentálne nemáme, skúste v predajni na Braneckého ulici, alebo v Južanke“

Celý čas som mal pocit, že sa rozprávam s automatom a moja veta „Nie, chcem ten mobil kúpiť za hotové“ ju značne vyviedla zo zaužívaných fráz, až som sa chcel začať smiať. Tak som sa vybral do tretej pobočky, ktorá je vzdialená len nejakých 10 minút chôdze.

V tretej pobočke to bolo už lepšie, pretože som natrafil na predavača, ktorý o mobiloch vedel aj niečo iné, ako to že majú displej a klávesnicu. Bol som totiž zvedavý, či T-Mobile do týchto mobilov nahráva svoje vlastné menu, čím v podstate zmení pôvodný firmware. Brat ma varoval, že taký zásah môže spôsobovať „mrznutie“ mobilu a že kamarát má s tým stále problém. Predavač sa nezľakol a odpovedal lišiacky: „Viem, že T-Mobile používa svoje vlastné menu, ale neviem či aj v tomto type“. „Ak tu necháte zálohu 2000 SK mobil tu budete mať v utorok, ale nezaručujem vám, že firmware nebude zmenený“. No keďže chcem mať „čistý“ mobil, pretože ho nekupujem na paušál, ale za bežnú cenu, tak som ponuku odmietol.

A ako môj pokus kúpiť si SE M600i dopadol?
Nakoniec som skončil v Sony Centre na námestí, kde mi ochotný predavač po zložení zálohy 1000 SK, mobil objednal. So zárukou (keďže je to normálny obchod), že v mobile bude čistý Symbian a nie nejaký T-Mobilový zlepenec.

Záver
Prečo v dnešnej dobe nemajú predajne toho istého operátora na seba kontakt, alebo prečo nepoužívajú jednotný systém evidencie produktov, keď to nerobí problém oveľa menším firmám? Prečo mi predavačka za pultom takmer prikazuje, že prechádzam na paušál alebo na fix? No asi preto, že ľuďom to vyhovuje a sklopia zrak, a nakoniec rezignujú. Keby každý, kto nepochodí kúpil mobil inde, asi by sa situácia zmenila. Uvidím čo prinesie O2, ale veľké nádeje si nerobím.

5 Comments on “T-Mobile dělá machry…

  1. Ja vlastním Sony Ericson (K750i) z T-mobilu a oni tam nahrávajú vlastný firmvare, ale nie až tak ako Orange. Orange má úplne iné menu zato T-mobile si tam pridá akurát T-zones. Na stránke sony erisconu si môžeš každý mobil vyskúšať a tam je originál meu a je úplne rovnaké ako v T-mobile až na ten T-zones. T-mobile tam veľa zmien nerobí a s mznutím som problémy nemal.

  2. Ale ja som smoliar a mne by sa urcite s mobilom nieco stalo. „Istota je gulomet“, ako sa hovori.

  3. vacsina predajni tmo a or su francizi – teda firma si kupi licenciu a predava produkty mobilneho operatora pod jeho znackou.
    origiinal predajne su maloktore, napr v BA v Poluse a pod.
    takze sa nesmies divit, ze nekomunikuju, su to uplne ine pravnicke osoby.
    a volny telefon? prave preto su predajne ako Nay, Sony, datart….
    podla mna sa stazujes na nespravnom mieste.

  4. firmy ako T-Mobile by si potom mali urcit ako poziadavku na vydanie licencie to, ze dileri budu medzi sebou komunikovat (v ramci jedneho mesta), pretoze tym v konecnom dosledku nesposkodzuju seba ale T-Mobile.

    o tom volnom telefone by sme mohli polemizovat… ked chcem mobil za hotove, preco by tam mala byt ich „reklama“ ved cena je taka ista ako vsade inde (Nay si tam tiez nedava vlastne menu)

  5. T-mobile neponuka mobily ale mobilne sluzby…ze tam maju mobily suvisi s ich pripravenostou vyhoviet zakaznikovi…t-mobile checkuje aj ostatne nie t-mobilove shopy (nie su vlastnictvom t-mobile). Ked chces mobil, ries predajne mobilov…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *