Priemerná rýchlosť v Trenčíne

Urobil som zaujímavý experiment. Bol som zvedavý akú dosahujem priemernú rýchlosť na aute v Trenčíne. Každé ráno chodím naprieč celým Trenčínom, vrátane prejazdu cez jeden (!!!) most. Bol som teda zvedavý, čo to dá.

Informácie som získaval z palubného počítača, ktorý som vždy ráno vynuloval, aby údaje zohľad?ovali dopravnú situáciu v ten-ktorý de?. Meral som počas jazdy do školy ráno pred ôsmou a zo školy okolo jednej. Ak očakávate rýchlosť okolo 60-50 km/h poriadne uberte a to nechodím striktne predpisovo.

Tu sú dosiahnuté rýchlosti v jednotlivé dni:
Pondelok = 26,1 km/h
Utorok= 27,2 km/h
Streda= 31,5 km/h
Štvrtok= 29,6 km/h

Priemerná rýchlosť za štyri dni = 28,6 km/h

Prečo taká nízka? No môže za to predovšetkým „geniálne“ riešená križovatka pod mostom, ktorá v špičke blokuje celé mesto. A samozrejme aj jeden most cez Váh v meste so 60 000 obyvateľmi. Ďalej to má za následok aj nová nezmyselná svetelná križovatka na Električnej ulici (už sa nej stala aj nehoda), kde sú dva semafóry za sebou a ak idete smerom od Bánoviec (Tesca), tak na druhej svetelnej je zelená, lenže na tretiu prídete akurát na červenú a na švrtej to isté…

Je až zarážajúce, že v 21.storočí sú nainštalované semafóry, na ktorých prebieha cyklus bez ohľadu na to, či niekto chce vyjsť z bočnej ulice alebo nie. A o zelenej vlne môžete akurát snívať, ak pôjdete predpisovo 60 km/h tak pochytáte všade červenú.

Tak takáto je doprava v meste Matúša Čáka. Ak by mal niekto záujem o podobný experiment vo svojom meste, rád jeho údaje alebo link na? zverejním.

6 Comments on “Priemerná rýchlosť v Trenčíne

  1. a?
    priemer je ovplyvneny kazdym zastavenim, logicky skoro v ziadnom meste na svete okrem obchvatov nebudes mat priemer 50-60 a pod.
    dialnica – prazdna, nedela rano, DE, 180-200 na tachometri, priemer za 200 km bol 140. a preco? par spomaleni.

  2. A sedis sam v aute, co?
    Preco nejazdis na bicykli? Hravo dosiahnes aj vyssiu rychlost a nebudes zbytocne zatazovat infrastrukturu, ty einstein.

  3. halfcripple: no rozmýšlal som aj nad touto alternatívou, ale nemám bike, ktorý by som mal odvahu nechať pred školou v stojane. Keby zmizol rovnalo by sa to cene benzinu za dva a pol roka… nežijeme totiž vo Švédsku. Ale asi si kúpim nejaký super lacný-len čisto na tento účel.

  4. 30kmh je este dost slusna rychlost, vo velkych mestach je standard 15kmh

    na jazdenie po meste je idealny (elektricky) skuter/bicykel, okrem zimy, vtedy sa treba zmierit s MHD

    ad ta dialnica v prvom komentari – tachometre 99% aut premeriavaju (cca 5-10%), cim rychlejsie ides tym viac premeriavaju, u 60kmh je to o par kmh, u 170-180kmh je to pokojne o 10-20kmh oproti realite, takze ked pocitas rychlost podla nich hned ti to uz spravi dost velky rozdiel, treba si odmerat skutocnu s GPS alebo aj sam na prazdnej bez aut podla kilometrovnikov

  5. to Aan – siel som v bmw rade 7 s navigaciou prof, teda tachometer je napojeny na GPS, skusane, rozdiel oproti rucnej gps je 1km/h (fakt neviem ktora ukazuje „presne“ o ten jeden, ci rucny garmin alebo ta vnutri)

  6. no ja mám pocit že si išiel v noci ked je prazdne mesto lebo ja mám priemer tak 5km za hodinu. S poza mostov čo je asi 1km do centra ideš na obed aj 40 min ale to primátora Celera netrápi ved on býva na Soblhovskej tam zápcha nieje a do centra prejde aj pešo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *