Renault Clio 1,2 16V po 20000km

Bez problémov. To, že niektorí odsudzujú francúzske automobily pre ich nekvalitu sa mi nezdá fér. Renault Clio, na ktorom sa sem-tam prepravujem bude mať teraz v lete 3 roky a nejakých 27000km, prevažuje doprava po meste. Ide o Clio s motorom 1,2 16V 75K limitovanú sériu Fun Music s poťahmi s čiarovým kódom, audio na CD 6x repro s ovládanín na volante, klimatizáciou, hmlovkami, palubným počítačom, atermickým čelným sklom, 15″ kolesami s ľahkých zliatin (185 55 R15), športovými sedačkami vpredu, výškovo nastaviťeľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, kovové kľučky dverí a kopec iných vychytávok, ktoré niektoré automobilky ponúkajú od vyšších tried.

Po celý čas neboli s autom najmenšie problémy. Prvý menší sa objavil minulú zimu, keď bolo vonku -20 stup?ov, pretože zamrzla voda v ostrekovačoch (bola asi do -12), auto inak naštartovalo na prvý pokus. To malo za následok zamrznutie motorčeka (čerpadla), ktorý po rozmrazení funguje dodnes. Ďalším problémom, ktorý rozblikal kontrolky na palubnej doske, obmedzil otáčky do 3000 a m?a poriadne vystrašil, boli povytiahnuté káble z riadiacej jednotky. Tento problém mal na svedomí nejaký hlodavec, ktorý si zabudol na motore kuraciu kosť, ktorou sa napchával v teple pod kapotou.

Motor 1,2 16V je skvelý, do mesta ako vyšitý, nestratí sa ani mimo mesta kde s ním ponahá?ate aj väčšie kubatúry. Rád sa nechá vytočiť do 6500 otáčok (obmedzovač), pričom stovku urobí za 12s (na semafóre to natriete hocikomu) a už som z neho vyžmýkal aj 180km/h. Na 75K „motorček“ vskutku zaujímavé údaje. Automobil je veľmi pohodlný a pri 100km/h po dobrej ceste si to šinie ako nič za cca. 5,0 l/100km. Zaujímavým faktom je, že motor si v meste zapýta najmenej litrov (cca. 7l, podľa výrobcu 7,8l), ak ho točíte do cca. 3100 otáčok, takže ak ho budete dusiť na 2500, tak spotreba bude oveľa vyššia.

Čo možno Cliu vytknúť je fakt, že Francúzi s tuhou zimou veľmi nepočítajú. Pri veľmi nízkych teplotách, aké boli minulú zimu sa totiž na stieračoch tvorila vrstva ľadu, čo znemož?uje poriadne stieranie čelného skla. V lete však poskytuje v kombinácii s klímou a atermickým čelným sklom nevídaný teplotný komfort, čomu pomáha aj takmer kolmé zadné sklo, cez ktoré len horko-ťažko preniknú slnečné lúče. Je to auto robené na Francúzsku riviéru nie do Tatier, bodka.

Ak ste čakali, že tu budem nadávať, tak ste na omyle. S týmto Cliom neboli dosiaľ žiadne vážne problémy.

Aké sú vaše skúsenosti s Cliom prípadne inými značkami?

3 Comments on “Renault Clio 1,2 16V po 20000km

  1. mam presne toto clio som s nim strasne spokojny kupil som ho ked malo 60000 km a az doteraz bolo bez poruchy pri 115000 mi zalacala vypovedat riadiaca jednotka motora ktora stoji cca 1000eur bez toho aby sa s nou cokolvek robilo. je pravda, ze to natriem aj 1,6 ke v rozbehu nieje sanca….
    z mojho clia som vytocil maximalku na tachometry 215km/h neviem aka bola skutocnost ale z autom to pekne mavalo mam obute gomy 195/45/r14 od znacky lassa a nebojim sa ist do zatacky aj vacsou rychlostou nebyt tej vadnej riadiacej jednotky nemam na toto auto ziadne vyhrady……

  2. Dobry den,
    mam presne ten isty problem na Renaulte Clio 1,2 16V, najazdenych 103000 KM.
    Teraz v zime (vonku bolo asi -8) som nastartoval a motor mal nepravidelne otacky, ako keby isiel na tri valce.
    Zaroven sa na pristrojovej doske rozsvietila kontrolka zleho spalovania. Toto svetielko zhaslo po opetovnom nastartovani motora. Situacia sa pomali zlepsovala pri vyssich otackach a ked sa motor zohrieval. Na druhy den som zaniesol Auto do Servisu v Blave, urobyli diagnostiku ktora im vyhodila chybu zapalovania. Vymenili mi sviecky za 70,- Eur (akoze do toho nepocitaly diagnostiku inac by to bolo 100,-):-O
    Problem to nevyriesilo tak objednali cievku ktora vsak tiez situaciu neriesila. Nakoniec sa rozhodly preskusat Trisky ktore boli tiez v poriadku. Ze vraj to bude poskodeny ventil…
    Ale to uz som na Nete Usilovne Googlil a Bol som zhrozeny kolko uzivatelov tohto auta ma take iste problemy z ECU(Riadiacou Jednotkou) rezpektive kontaktamy ktore do nej vedu…
    A tak som auto zobral zo servisu, aj tak su pravdepodobne uplne vedla, co sa tyka diagnozy.
    Na pocudovanie zrejme pri Rozoberany/skladany motora zavadili o kontakt ktory to zposoboval, a auto teraz ide normalne. (zaplatil som len 50 Eur za skusanie trisiek a Cievky)
    Teraz hladam niekoho kto sa tomu rozumie a cakam Kedy sa problem znovu objavy(dufam ze nie).

    Navyse som pred tymto vsetkym bol v Kosiciach menit olej. V Bratislavskom Service sice zistili ze niekde kvapka ale vraj nepozeral ze skade. Az ked som prisiel (po vykende) druhy krat, tak som im povedal nech sa na to pozru. Povedal ze zakrutil vypustnu srubku oleja. No cez vykend vytieklo tolko, ze na Dialnici mi uz svietila kontrolka Oil :-(
    Takze ruky Prec od Servisou.
    A je lepsie ked mate niakeho znameho ktory ma skusenosti.

    Tu este linky na diskusne Fora ktore sa Cliu a tomuto problemu venuju:

    http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=59551

    http://www.rac.co.uk/forum/showthread.php?t=3970&goto=nextoldest

    http://staznosti.sme.sk/cpld/1152/Winkler-sro/Ziadal-som-v-Renaulte-malu-opravu-platim-za-generalnu.html

  3. potrebuje kupit na renault clio lll 1,2 16v r.v 2008 motorcek na predne stierace ked niekto ma nech sa mi ozve .dakujem inzerat mam na bazare.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *